Hultsfredsfestivalen 2009 ur Åses synvinkel

2009-07-15 @ 17:20:52Kanske är dags för mig att göra en resumé från Hultsfredsfestivalen, trots att jag egentligen inte har tid.

Åkte till campingen Ängland på tisdagkvällen för att hälsa på mina kära polers som hade satt upp våra tält och startat festivallivet. Campet  var dock ännu inte fulländat då. Eftersom jag skulle upp och jobba onsdag och torsdag blev det ingen tältning för mig förrän på torsdagkvällen.

Onsdagen började med jobb, hem och sova, åka till Hultsfred, hem och sova. Var nervös för att få parkeringensböter, men jag klarade mig. Banden jag kollade på var Franz Ferdinand och Kings of Leon. Det var denna dag vårt camp övertogs av ett x antal vimmerbybor.

Torsdagen började på liknande sett. Fast jag kom till festivalen senare för jag skulle få sova lite så att jag skulle orka med festivalen. När jag kom till festivalområdet, eller snarare campingen, lite sent stod mina vänner redan mitt i gröten på The Killers. Jag kollade från början på konserten med en annan viimmerbybo, men hon försvann så där stod jag själv i geggan. Därefter gick jag i min ensamhet och kollade på Erik Hassle. Det var försenat så kön bara växte och växte och alla trängde sig före. Folk hade panik, knuffades, vakterna skrek och regnet föll. Sista bandet vi kollade på för dagen var Takida. Denna dag hade jag tänkt att festa sönder, men ingen annan var på festhumör, så det blev inget. Vi gick och lade oss ganska tidigt eftersom alla var trötta och vårt camp var fullt. Blev dock väckt några gånger av att folk öppnade vårt tält. Dåligt!

Fredagen ägnade jag och Ina åt att laga vårt partytält som hade gått sönder, vi fick hjälp av några jättesnälla grannar. Där satt vi sedan och spelade kort och drack med dom. Vi började dricka redan vid tolv och vi var sjukt pepp. Hade riktigt skoj! Vi gick därefter in på festivalområdet för att ta lite gratissaker och så kollade vi på konserter t.ex. Markus Krunegård och Madness. Madness var en av de bästa konserterna jag var på under festivalen tack vare stämningen. Vi följde med och dansade tåget och var glada. Kollade även på Mando Diao och The Sounds. Detta var det roligare dagen enligt mig, Jag var på partyhumör.

På lördagen sov vi länge, kollade på Melody club, John me, Petter, Promoe, Iite av Ice Cube, Sahara Hotnights och Lars Winnerbäck. Det var tänkt att vi skulle ha tältat denna natt också, men det spöregnade på dagen, vårt camp var fullt, vi var trötta, kände oss ofräscha och var trötta på festivallivet så vi åkte hem. Fast jag åkte till gnagardalen och sov i min pojkväns buss på semesterracet. Lördagen var rolig den också! :) När vi kollade på Promoe stod en kvinna, i kanske 45 års ålder och dansade helt galet. Det är bara Ina och Linnea som fattar hur roligt det såg ut. Hon stod och spanade in massor småkillar och den låten hon väntade på var Svenne Banan. Petter var även den en bra och rolig konsert tack vare stämningen och hans förmåga att få igång publiken.

Jag tror jag har lite annorlunda sidor på festivalen än var de andra har. Jag vet inte om det har att göra med att jag jobbade och missade en hel del tisdag och onsdag. Jag tror att det kan vara så eftersom de festade massor då och jag åkte hem. Sammanfattningsvis kan jag säga att jag tyckte att festivalen hade två sidor, en rolig och en mindre rolig. Däremot tycker jag faktiskt att det är skönt att det är ett helt år kvar till nästa festival, om jag nu går då. Om jag ska nästa år ska vi ha ett helt EGET camp, visst tjejer?










 
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0