Helgresumé

2009-06-07 @ 14:19:00Min otur forstätte även i fredags... när vi skulle åka till rasmus på förfest, drogs rutan ned, så den gick inte få upp.. detta p.g.a. att jag aldrig hann säga att den var trasig (inte ditt fel)...åkte runt på stan, väntade vid bilen och försökte få upp rutan i minst en timme, tror jag.. detta sänkte mitt humör och jag var inte alls sugen på harrys längre. detta plus att min mobil gått sönder dagen innan, kändes tungt. men så småningom lyckades jag få upp rutan.. jag följde tillslut med till harrys och det var fullt med studenter där. När vi stod i kön, skrek treorna på oss tvåor igen, men denna gång svarade vi. fick med mig några andra tvåor med :) inne på harrys hade jag ganska kul, men åkte hem vid halv två för att jag skulle upp och jobba tidigt.

Började lördagen med jobb på alv klockan åtta. tidigare i veckan hade jag blivit inringd att jobba först från 8-12 på campingen och från 12-17 i övriga parken. när jag och ytterligare två som blivit inringda kom till campingen, sa det att det inte fanns något för oss att göra där, eftersom de inte fått några utcheckningar än. så vi blev först skickade till Linas kök för att hjälpa till med disken. men så småningom blev vi skickade ut i parken för att vakta ingångarna till nya pippimiljön så att inga frukostgäster gick in där., förrän vid tio. Där stod jag själv i en och en halv timme och vaktade. det var väldigt segt och tråkigt. Vi blev därefter skickade tillbaka till campingen för att städa stugor. detta var jobbigt och ganska tråkigt.. var tydligen inte tillräckligt sopat i en stuga :P haha. här jobbade jag och elly till klockan två. Då gick vi till Fredrik för att fråga vart vi skulle jobba, men då visade det sig att de inte behövde någon hjälp, just då. men vi fick hoppa in på parkavdelningen. I tre timmar gick vi runt i parken för att plocka skräp, det var långtråkigt. Detta ska jag jobba med hela sommaren, och idag jobbade jag bara där tre timmar. hur ska detta gå? var i alla fall riktigt trött efter den niotimmars långa arbetspasset.

På kvällen var det premiärfest på alv. Vi fick två dryckesbiljetter var och maten vad kanon. Blev tårta till efterrätt. Vid klockan  nio kollade vi på andra halvlek Sverige mot Danmark. men Sverige var sämst och förlorade med 0-1. älskade stämningen som var på matchen!
Jag åkte hem redan klockan elva, för var helt slut i min kropp. blev inte så många timmars sömn fredagsnatt eftersom jag var på harrys då. dessutom hade jag jobbat länge och gått väldigt mycket. Började få lite ont i halsen, så jag kände att det var bättre att åka hem och sova, eftersom jag har match idag. men jag hade iaf roligt, den tid jag var där.

Ikväll blir det match mot His/Mais, så vi får hoppas på vinst.
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0