Vuxenpoäng

2009-06-03 @ 17:26:03Vilket växlande väder vi har. Ena dagen är strålande solsken och andra dagen spöregnar det. .Det är svårt att veta hur man ska kläa sig. kanske inte är särskilt smart av mig att ta trasiga skor, när det regnar.

Therese och jag var på alv förut och hämtade våra stämplingskort, namnbrickor och personalkort. Vi anmälde oss även till personalfesten som är på lördag. Märker hur länge sen jag gick på alv. tycker det är super mysigt där. Vi åkte saltkråkan, en tämligen nu attraktion där (om man nu kan kalla det så). Har inte sätt det innan så för mig är det nytt i alla fall.. tyckte det var mysigt att åka där.

Therese blir nog att ta det rätt lugnt på fredag ändå. tänkte inte på att jag ska upp och jobba vid klockan sex på lördag. Dessutom är det ju min första dag, så bäst att vara duktig:P lite synd men jag tar igen det på onsdag! :)

Var och tränade som fanbärare idag till studenten. Fanorna var tunga för min onda rygg. har redan problem med den, så det lär väl kanske inte bli bättre.  men jag ser verkligen fram emot maten. det blir exotisk buffé, potatissallad och glass! mums på det..
Vi skulle rösta till EU-parlamentsvalet idag i skolan, så några representanter från varje parti pratade i ca 5 min. dock missade jag allt, förutom när moderaterna och socialdemokraterna pratade, men de berättade inte ens vad det var för punkter de jobbade med. dåligt! Vi som var 18 gick till biblioteket för att rösta och var tvungna att ha med röstkort och id. Jag hade inte den blekaste aning om vilket parti jag skulle rösta på, utan jag hade ingen förkunskap och missade när de pratade. Det blev därför att jag röstade bara för att rösta. Så nu kan man säga att jag kommit in i vuxenlivet ;) *blink*.
Det var vårshow på skolan idag, med både seriösa och oseriösa inslag. Detta är bra tycker jag, för att behöver vara både underhållande och bra. Tyckte dock att det var en för kort show, men antar att de inte fick ihop tillräckligt med nummer. krille och lilja är rätt sköna iaf :P tur att det finns några som vågar. men de tar studenten på fredag så nästa show, blir deft säkert inte något sånt.

Ska sätta mig och göra klart opponeringen nu och sen ge mig ut på en promenad. Blir nog att lägga mig i soffan och kolla på film sen. kanske eventuellt blir att poppa lite popcorn också :P

Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0