Balen, en dröm eller verklighet?

2009-11-06 @ 15:50:52

Vem drömmer inte om en bal på slottet med en vacker prins? Många flickors dröm var nog att få klä upp sig och vara lika fin som Askungen.

De flesta flickors dröm är att få klä upp sig, en enda gång i livet och få känna sig vacker och speciell under en speciellt kväll, på balen. Vem skulle inte vilja vara en prinsessa för en dag? Jag har länge om inte i hela mitt liv sett fram emot att klä upp mig till balen och vara lika vacker som Askungen.  Dansen, paraden, maten, festen, umgänget och så självklart att få vara fin vill är något jag länge har velat göra. Nu när det närmar sig, grips jag av ångest. Ska jag gå på galen eller inte? VEM SKA JAG GÅ MED?

Jag är traditionell och har fått för mig att det är killarna som ska bjuda upp tjejerna på bal, inte tvärtom. Men som jag och de andra i sumseven diskuterade igår så vågar kanske inte killarna. De kanske räknar med att inte gå på balen om ingen bjuder dem. Så frågan är om jag ska bjuda någon eller om jag ska strunta i balen?

Det är en upplevelse för livet som man ALDRIG någonsin kommer att få uppleva igen. Just nu är jag inne på att gå på balen. Jag vill inte missa det, jag vill vara fin och klä upp mig för en dag, umgås med vännerna och bara njuta av livet.


Vi ska sy och vi ska klippa,

vi ska göra, ska vi tippa
För den stora galakvällen
Så ska vi sy modellen,

vi syr och släpper i den
och ett skärp av siden,
och Askungen på bal

bland gästerna i hundratal
den vackra flickan blir i slottets stora sal.

Sätt igång nu, skynda, ila

vi har inte tid att vila,
klänningen den ska vi klara,
ja, vänta lite bara

.

Bildkälla: http://www.improveme.se/Community/Bloggbilder/2009-02-28_08:52:13_jpdgtwv.gif

HJÄLP MIG! Hur ska jag göra?

/ Åse

Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0