Destination Krakow

2010-04-24 @ 12:25:11

http://www.cs.man.ac.uk/~milan/KRAKOW.jpg

Dit far jag och Åse med vår lilla klass på måndag. Krakow! Vi ska först till Warzawa, vi landar där med flygplanet, och vandra runt den staden men sedan bär vi oss av mot Krakow och vi ska bland annat besöka Auschwitz-Birkenau. Ser mycket fram emot detta, även om jag är lite rädd för att flyga. Jag har aldrig gillat det, men denna gången känns det mycket värre på grund av askan. Men som pappa sa, det tar en och en halv timme så hur stor chans är det egentligen att råka illa ut? Inte mycket. Enligt Aftonbladet dör 700 personer i flygolyckor varje år. Det kanske låter mycket, men den är en chans på miljonen är vara med om en flygolycka och dö och flyg är fortfarande världens säkraste transportsätt. Jag är inte rädd att vara med om en flygolycka direkt, men jag gillar bara inte känslan man får i kroppen av att vistas så långt ovan mark.

 

Igår var vi hos Therese med lite gött folk, det var en supermysig kväll! Vi spelade Man mot Kvinna, och gissa vilket kön som vann? Kvinnorna givetvis.

 

Idag vet jag inte vad som ska göras. Jag var på stan en sväng förut, skulle lämna tillbaka lite lånade filmer och köpa lite bra-ha-grejs till Polen, som bland annat tomma små flaskor att lägga schampoo och sådant i. Hittade vad jag skulle, däremot slank det ner två klädesplagg i påsen också. En jättefin kofta på Lindex som jag spanat efter länge för 399 kronor men som jag nu fick för 69 kronor och en tröja/klänning för 99 kronor. Kap!

 

Ha en trevlig helg!

 

 

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0