i demand a better future

2010-04-09 @ 15:56:38

Den 15 april är det den sista anmälningsdagen för kurser och program på högskola/universitet. Har ni sökt?

 

Jag har, hör och häpna, faktiskt gjort det. Som förstaval valde jag en distanskurs i kriminologi 15 p, och jag hoppas verkligen att jag blir antagen till kursen. Som andraval valde jag kriminologprogrammet i Lund 180 p och som tredjeval kriminologprogrammet i Sundsvall 180 p. Jag är nog inte mogen att ge upp mitt liv här i Vimmerby än och satsa på min framtid än, men jag kanske ändrar mig senare i sommar, vem vet. Jag sökte Lund först, därför att det är betydligt svårare att komma in där än i Sundsvall, och det beror på att betydligt fler vill gå i universitetsstaden Lund. Även jag. Det känns inte lika långt bort som Sundsvall och dessutom har jag min fastero och kusin i Malmö så det känns lite bättre än läskiga Sundsvall. Men , det är lättare att komma in i Sundsvall och dessutom är man garanterad bostad. Men vi får se. Jag kanske känner efter distanskursen att kriminologi inte är något för mig och då får jag satsa om! Men förhoppningsvis tycker jag att det är lika roligt som jag tycker att det är nu (lusläser brottsböcker på fritiden..)

 

 

 

 

 

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk bara på att det är helt olika utbildningar i Lund och Sundsvall så du går den utbildning du har mest användning för, om du nu ska plugga till kriminolog senare :)

2010-04-18 @ 14:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0