Fryksdalsdansen

2010-08-02 @ 21:45:28Det är precis vart jag har varit i helgen. På Fryksdalsdansen i Sunne med 6 andra Stockholmare och 5 miljarder raggare och dansbandsmänniskor. Det var galet kul och väldigt annorlunda.

Dag 1 spenderade de flesta av oss i en bil innan vi kom fram till vårt boende. En mysig och väldigt gammal lada/fäbod. Där packade vi upp vår öl och stack snabbt till en värmlänning för lite förfest. Vi förstod ungefär hälften av vad alla sa men det var väldigt underhållande och trevligt. Sedan drog vi vidare mot Strandcafeet där vi avnjöt några öl till innan vi drog vidare igen. Vart vet jag inte, jag kommer inte ihåg det just nu i denna stund. Vad jag kommer ihåg är en peppkräkning, väldigt långa sträckor, dans på ett extremt litet dansgolv och att jag somnade på en skön luftmadrass till ljudet av en brandvarnare.

Dag 2 vaknade vi upp lite lagom bakis och begav oss till Sunne vattenland. Där skulle vi bättra på vår bakfylla lite extra i alla snurrande rutchkanor och branta backar, men det var askul! Var som Lisseberg fast man satt på ringar i vattenrutchkanor. Sedan gick vi hem och gjorde i ordning oss och killarna satte på grillen och plockade fram drickat. Sen gick vi förbi 674 raggarbilar på vägen bort mot Fryksdalsdansen. Där kollade vi på Barbados och Björnr Rosenström, dansade lite bugg, dansade lite vanligt, åt världens godaste majskolvar och sen drog vi hem till vår kära fäbod och somnade gott i våra sängar.

Dag 3 vaknade vi upp klockan ett och gick iväg och åt lite bakismat, planerade lite om eventuella kommande resor, och sen åkte vi hem mot Stockholm igen, nöjda och belåtna!

Lite bilder:

Vi åkte förbi Köping och hälsade på Linda och co.


Festade med värmlänningar.


Rökte norsk pipa!


Och drack goda drinkar!

Det får räcka, resten sparar vi för oss själva.

Yes, så såg min helg ut. Ganska händelserik men ändå inte. Nu har jag precis börjat packa på nästa väska för imorn kväll åker jag hem till Vimmerby i några dagar! Det ska bli så skönt, har inte varit hemma sedan midsommar!

/ Ina
Ina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0