hör du ljudet av juli där ute? när jag faller lycklig och fri var det falskt alarm, falsk marknadsföring..

2010-07-12 @ 13:52:00



bilder från Le Love och Pandora.


..men även inbitna lögnare har sin charm.

 

Jag kan inte nog tala om hur lycklig jag faktiskt är nu. Trots att livet snurrar på och vänder sig mot de mest underliga håll och mot de mest otippade människorna så lever jag. Jag lever. För första gången på länge. När var det jag tappade bort mig själv? Min rättframma ursäkt för livet är ovanligt bra. Jag har åter igen funnit mig.

 

Den här sommaren bjuder på så otroligt mycket och jag är obeskrivligt lycklig över att få uppleva den. Tillsammans med de människor jag tycker allra bäst om. Jag tror att ni vet vilka ni är. Låt det förflutna vara glömt.

 

Snart kommer även beskedet om framtiden på posten. Vart tar jag vägen? Vad ska jag bli? Kommer jag in? Jag ser en framtid där jag kommer bli något stort. Kriminolog? Journalist? Rättspsykolog? Förlagsredaktör? Författare? Det är bara några av de yrken som jag brinner för. Tänk på allt du lärt mig, jag var ekot i ditt lod.

 

Den 7 augusti åker jag och en person som jag tycker om väldigt väldigt mycket på Kent i Göteborg. Och en vidöppen väg rullar framför oss. Utan GPS och utan lokalsinne ska vi försöka att klara oss till Trädgårdsföreningen, för att se något av det största som finns. Som exakt kan sätta ord på mina tankar. För den uppmärksamma finns det flertalet strofer och utdrag ur låtar från Kents senaste album En Plats i Solen i min text. Som jag sa, ingen kan sätta ord på känslor som de.

 

Kärlek. Kommer den här sommaren bjuda på kärlek?

 

Så blås en kyss och fyll min kvot.

 

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: adina

fint syster. väldigt fint <3

2010-07-12 @ 19:07:52
URL: http://tragique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0