Bla bla bla bla snart ska vi hålla tal

2010-05-03 @ 18:31:58Det är snart dax för oss medianer att hålla tal. Tur att det är för vår lilla klass vi ska tala för jag blir så nervös så jag snubblar på orden. Eller tappar dem totalt, orden alltså. En hel kvart, hur ska jag kunna babbla i en kvart och få det att vara intressant. Att bli lärare och predika i en timma skulle absolut inte vara något för mig.

Citerar Robert Gustafsson:
"Ett bra tal ska vara precis som en kvinnokjol, långt nog för att täcka det väsentliga, men kort nog för att hålla intresset vid liv."

...Och i så fall är ju en kvart på tok för långt. Vår trötta mediaklass kommer ju somna på stört. Det vore skönt om vi bara kunde hoppa direkt till student.

Hare Bra!
//Therese


Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0