Julen är den mysigaste högtiden

2010-11-18 @ 12:23:01Idag är det en månad och sju dagar kvar till julafton. Jag tycker om att vara ute i god tid så jag är nästan klar med mina julklappar vilket känns skönt. Jag skulle önska att jag var mer kreativ och kunde komma på mer roliga julklappar. Fast och andra sidan har jag inte önskat mig något direkt heller.

Nästa helg är det första advent och då åker adventsljusstakar, julstjärnor m.m. upp. Det ska bli mysigt såhär i mörkret. Det blir inte riktigt ljust om dagarna nu. Jag hoppas även att adventskalendern är något att ha i år. Det är en tradition att följa den här hemma. De bästa julakalenderna enligt mig är Sunes Jul och Mysteriet på Greveholm.

Jag längtar till att baka lussekatter, göra pepparkakor, knäck och annat julgodis. Jag längtar till att julpynta mitt rum och att granen åker upp. Jag längtar till att klä granen, äta god julmat och mysa med familjen. Jag hoppas verkligen att det är snö på julafton även i år. En jul utan snö känns inte som jul.



/ Åse

Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0