Jag har ingen bra rubrik för detta inlägg

2010-11-19 @ 15:29:00

Idag ska jag sova själv för första gången på ungefär 2 månader. Jag är lite rädd för hur det känns. Jag, Linda och josefine har nästan suttit ihop den sista tiden men nu har min rumskamrat José hamnat i Marseille. Meningen var att vi skulle åka dit tillsammanms om det inte vore för att jag missade skolan på måndag. Inget Franktike för mig alltså men kanske lika bra. Förkylningen börjar ta sig ordentligt. Borde egentligen inte bege mig ut på Klubb ikväll eller barrunda imorgon. Jobbigt att vara den tråkige som stannar hemma hela tiden bara ...

Som sagt, skola har jag börjat gå i 2 timmar per dag, måndag till torsdag. Roligt som bara den! Men när man hoppar in i en grupp (som förövrigt är sjukt bra på spanska) som gått igenom massa grammatik som man inte hört talas om, känner man lite press. Dessutom är lektionerna självklart på spanska vilket gör det hela liiiiite svårare för stackars lilla rädda mig, som inte vågar säga ett ljud.

Eftersom jag är ledig idag har Linda y yo varit på "jobbet" och hämtat ut våra sista checkar. Min plånbok blev lite gladare av det. Den har blivit rätt illa behandlad nu senaste tiden. Salsan, skolan, klädutbudet och all underbar mat pressar kontot lite, även om det inte är speciellt dyrt här.

Den 10e december kommer bli en bra dag. Linnea, Cecilia och förhoppningsvis systrami kommer på besök. Vår lilla lägenhet kommer bli fullproppad eftersom vi har två till som flyttar in samma dag, såklart. Är Josefine kvar är vi 9 personer. Varning för kaos!

Ahora estudiaré como una loca, ciao.




Paulina Allmänt Permalink

Trackback
RSS 2.0