får jag gå precis så nära att min axel stryker vid din arm. jag vill inte verka jobbig eller så men jag är varm och du ser kall ut. dom kanske tror att vi är typ kära, får jag gå precis så nära?

2010-10-21 @ 13:17:55

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
“Got my mind set on you” med The New Merseysiders.

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
”På egna vingar” av Björn Afzelius. Jag blir mest ledsen av tanken på att han skrev den till sin nittonåriga dotter innan han dog i lungcancer, och då börjar jag genast att tänka på om min pappa skulle dö nu. Då blir jag sjukt ledsen. 

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Jag tycker att det mesta med Robyn är extremt irriterande dåligt, just för att radion spelar det hela tiden och jag ser bara henne framför mig och stör mig. Sedan är jag inte heller särskilt förtjust i Lady Gaga..


FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Alltså, den här frågan är riktigt svår. Jag skulle vilja säga Thåström, bara för att han har varit en central artist i många, många år, men jag tror nog att jag säger Säkert med Annika Norlin. Trots att de bara gjort två skivor, varav en av skivorna släpptes häromveckan, är det nog det band jag lyssnat mest på sedan år 2007, då första albumet släpptes.

 

Annika Norlin!

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Jag är extremt inskränkt när det gäller musik, och ”upptäcker” inte nya favoritartister särskilt ofta. Men en ny soloartist som är fantastisk är Daniel Adams-Ray från Snook. Han har släppt två singlar och albumet kommer i november någongång, längtar! Men han är ju inte särskilt ny och "upptäckt". Minns när Ina och jag älskade Snook och ja. Jag har nog alltid haft en crush på både Oskar och Daniel.

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Annika Norlin.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Om man ser på bästa utifrån kvaliteten på rösten, då vet jag ärligt talat inte. Men om man ser på bästa rösten utifrån känslan rösten förmedlar då är det Håkan Hellström. Men bästa manliga sångröst? Njaee..

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Lyssnar nästan uteslutande på svensk musik. Punk, indie och mycket visartister. Haha, eller som jag fick höra: Kommunistmusik!

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Oskar Linnros! Eller Queen.


VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Ted Gärdestad.

SENASTE KONSERTEN?
Hm..nu kommer jag inte riktigt ihåg exakt vilken den sista var, eftersom det var under Malmöfestivalen, men det kan ha varit Oskar Linnros.


VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Säkert, Björn Afzelius, Dan Viktor.


HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Nä.


BÄSTA TJEJBANDET?
Pass tror jag! Lyssnar inte överdrivet mycket på tjejband..

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Passar finfint när man ska leka varulv eller Hulken. Therese förstår nog precis vad jag menar..

 

Hulken? Felicia?


VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
Helst inte. Lite av Johnny Cash då kanske.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Enstaka låtar, men helst inte, förutom engelska då.

OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
En sådan där triangel! Kul!

LYSSNAR DU PÅ RADIO?
P3 då och då.

GILLAR DU MTV?
Tittar inte på MTV.

KAN DU NAMNET PÅ ALLA BANDMEDLEMMAR DU LYSSNAR PÅ JUST NU?
Haha nej! Kan aldrig sådant, är totalt värdelös.

 

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?
Håkan Hellström! Känns som om att han är alla tiders man.

 

Drömmannen.


DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Oj. Jag vet inte riktigt. Pass.

VAD LYSSNAR DU PÅ PRECIS NU?
”God morgon” med Dan Viktor.

ANVÄNDER DU BANDTRÖJOR?
Nej! Men jag skulle nog vilja. Tycker att det är snyggt!

 

En bandtröja med Ebba Grön skulle inte sitta fel.

 

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0