För att jag vill vara precis som Felicia och för att jag är uttråkad

2010-10-22 @ 19:37:11

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
"Förför mig" med Babian

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
"Wherever I lay my head tonight" med Deportees. Den är så jävla fin att jag kan börja gråta så fort jag hör den.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Typ allt som spelas på Rix FM och Mix Megapol.


FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Lars Winnerbäck var min första abolsuta favoritartist och antagligen den jag lyssnat mest på i mitt liv. Nu förtiden är Johnossi det allra bästa jag vet.

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Precis som Felle, upptäcker jag inte ny musik så ofta. Håller mig helst till de jag alltid lyssnat på. Men det nyaste jag upptäckt är nog Royal Republic, som jag började lyssna på i somras, för de skulle spelat på Hultsfred. Sedan fick jag ändå se dem på Malmöfestivalen och det var riktigt jävla bra. Det sämsta är att deras skiva inte finns på Spotify än..

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Lyssnar i stort sett inte på kvinnliga artister, så har inte så mycket att säga till om. Men bruden i La Roux är ju grym, till och med live.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Får rysningar nästan varje gång jag lyssnar på Johnossi, så John Engelbert säger jag då. Även Lasse, Håkan och Howlin Pelles röster är det jävligt mycket känsla i.

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Indiepop, indierock, punkrock och liknande. I princip bara svenska artister.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Det går i omgångar, ibland blir jag extra glad av Lars Winnerbäck, ibland av Two Door Cinema Club och ibland av Babian. Ibland räcker det med en låt som jag har ett helt underbart minne till och då kan det vara vad som helst.


VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Håkan Hellström.



SENASTE KONSERTEN?
Huvudlinjen och Docenterna på Hulingen.


VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Johnossi, Babian, bob hund och Deportees.


HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Är tillsammans med en, så ja, det kan man väl säga.

 


BÄSTA TJEJBANDET?
Lyssnar inte direkt på något, men Sahara Hotnights är det enda jag kan komma på som jag gillar riktigt mycket.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Det är faktiskt väldigt underskattat! Borde nog lyssna lite mer på det, jag blir väldigt lugnt och harmonisk av det.

 

VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
Inte min grej direkt.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Förutom engelska är det inte mycket. Några låtar på franska ibland. Skånska känns nästan som ett främmande språk ibland..

OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
Didgeridoos är jävligt coola, det skulle jag vilja vara.

LYSSNAR DU PÅ RADIO?
På P3 på mornarna, när jag åker bil och när jag diskar, typ.

GILLAR DU MTV?
Bara när det är Jackass och South Park..

KAN DU NAMNET PÅ ALLA BANDMEDLEMMAR DU LYSSNAR PÅ JUST NU?
Oftast, är nog en liten nörd när det gäller sånt. Har svårt att lyssna på musik utan att ta reda på massa om bandet/artisten.

 

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?
John och Ossi på samma gång, om det går!



DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Det var jättelänge sedan jag såg "Into the Wild", men kommer ihåg att musiken var helt underbar. Annars är ju "Walk the line" och Johnny Cash alltid bra.


VAD LYSSNAR DU PÅ PRECIS NU?
"Mavericks" med Johnossi.

ANVÄNDER DU BANDTRÖJOR?
Har en med Johnossi som jag använder och planerar att inskaffa fler. Svårt att hitta bara och ofta för dyrt när man väl har tillfälle..

 

Och såklart ska jag också göra högskoleprovet imorgon, precis som Felicia. Jag vill mest bara hoppa fram 24 timmar i tiden, så att det är över. Åt helvete kommer det gå också. Har inte ens tänkt på något som har med prov att göra på typ fem månader. Men det kommer nog gå jättebra! Verkligen.. Satsar på 0,1 i alla fall, lycka till! TACK!

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0