Jobb, öl och hår

2010-10-08 @ 15:52:25

Idag är det min fjärde dag i världens bästa stad.  Jag stormtrivs men allt vore liiiiite bättre om vi kunde få oss något jobb. Vi har sökt några svenska telefonsäljarjobb och förut var vi inne på Hogans och lämnade CV. De söker en så nu blir det konkurrens. Imorgon ska vi lämna på lite fler barer och på måndag får vi svar från de flesta ansökningarna. Hoppas på det bästa! Här verkar det inte vara så svårt att komma och gå på jobben och det gör chansen större att få ett. Däremot är arbetslösheten megastor, mindre bra.

Jaha, finns kanske någon som är intresserad av vad som händer här om dagarna. Hittills har de börjat runt kl 10 för min del, frukost, en sväng på stan, hem och laga mat, skypea, ut igen, hem och sova. Ikväll blir det premiär för öldrickandet som jag så duktigt hållt mig ifrån varje dag nu. 2 kr för en öl är lite jobbigt ibland. Man kan inte dra"-Nae, jag har inte pengar till det", för det har man.

Igår ramlade kylskåpet ihop. Vi, eller åtminstone jag, blev livrädda men hyresvärden kom och sa att det inte dras från våra depositionpengar. Blev även klippt av Josefine, som är utbildad frisör. Fick till en liten snelugg och lite finare toppar så nu är jag nöjd och glad över mitt hår igen. såhär blev det:



Bra, nu vet alla intresserade och icke-intresserade om det. Saknar er allihop hemma så det gör ont ända in i själen och jag hoppas ni kanske saknar mig lite också. I will be back, faktiskt. Puss och hej, tänk på mig!

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0