En lista om fiktiva världar.

2011-12-15 @ 15:37:31
Bästa film:
Svårt. Vet inte om jag kan svara på den? Men om jag snabbt går igenom mitt huvud på filmer jag gillar så är det Amelie från Montmarte, The Notebook, Notting Hill och inte att förglömma Shawshank redemption.


Shawshank Redemption. Fängelsefilmer ligger mig varmt om hjärtat.


Bästa tv-serie: Dexter. Såklart.
Bästa regissör: Det vet jag inte faktiskt?
Favoritskådespelare: Jag gillar ju Michel C. Hall, men det är ju enbart baserat på Dexter. Annars gillar jag skådespelare som Bruce Willis, Ryan Gosling, Brad Pitt... Mycket män?
Tv-serier jag följer: Dexter, The Walking Dead, True Blood och Glee. Det är väl de serierna jag ser ALLA avsnitt av.


The Walking Dead - den bästa zombieserien.


Bästa komediserie: The Big Bang Theory eller How I Met Your Mother.
Mest romantiska filmscen: Jag ändrar till mest romantiska tvserie-scen. För er som inte sett säsong 4 av True Blood än, sluta läsa. Men jag älskade när Sookie och Eric kysstes för första gången. Åh, vill att de ska vara ihop.
Skräckfilm: Jag gillar Paranormal Activity faktiskt, har sett alla tre. Men den allra bästa skräckfilmen jag sett är Närkontakt - the Fourth Kind. Jag såg den utan några förväntningar alls och blev tagen. Men det krävs nog att man inte vet någonting av filmen innan. Sorgligt nog så är Marcus världens fegis, så det blir sällan skräckfilmer längre..
Min favoritfilm som liten: Pocahontas. Utan tvekan. Jag ville verkligen ha svart hår som liten, blond tös som jag var.
Hetaste skådis: Johnny Depp i Edward Scissorhands. Han är så fin och skör i den filmen också. Han är föressten jäkligt snygg i många av hans tidigare filmer.


Edward Scissorhands.


Hetaste svenska skådis: Jag säger Ola Rapace även om hans exfru nästan kvalar in på första plats. Men Ola alltså, han hade jag inte tackat nej till för några år sedan.
Bästa svenska film: Det är svårt att svara på faktiskt. Men om man ser till filmer jag har sett mycket så är det bland annat Tjenare Kungen men bästa Cissi Wallin. Älskar henne. Sunes sommar? Skitbra. Tillsammans? Den gillar jag mycket. Ja jag vet inte riktigt som ni ser.
Bästa filmdjur: Sid i Ice Age! Eller djuren i Where the Wild Things Are. Så himla vacker film.


Knäppa Sid.


Bästa tecknade film: Även om Wall-E kanske räknas mer in i animerat, så säger jag det.
Bästa Disney-film: Det finns så himla många bra. Men Pocahontas, Björnbröder, Lejonkungen och Ringaren i Notre Dame. Omöjligt att välja!
Bästa scen i en tv-serie: Någon av Dexters mördarscener. Morbid? Javisst.
Bästa tv-serien i år: Jag har inte direkt börjat titta på något nytt i år. Men Dexter säsong 6 har ju varit lika fantastiskt som de andra säsongerna, än så länge. True Blood säsong 4 var fin också.
Filmcrush: Ron, eller Rupert Grint, i Harry Potter i de senaste filmerna. Dog lite när han tog av sig tröjan i sista filmen. Så snygg. Mums.
Tv-seriecrush: Sverrir Gudnason i Upp Till Kamp.


Tommy i den svenska tv-serien i fyra avsnitt Upp till Kamp.


Om jag skrev en film: Den skulle vara läskig. Gärna zombies, spöken, sjöodjur eller vättar. Eventuellt också mord. Kanske en knäpp seriemördare. Den skulle utspelas på 40-50-talet med vackra omgivningar, kläder och andra accessoarer.
Favoritgenre: Skräck.
Film du ser fram emot: Simon och Ekarna med bland annat Bill Skarsgård som jag och Macke ska gå på i helgen.
Bästa kärlekspar: Noah och Allie i The Notebook, Daisy och Benjamin Button i Benjamin Buttons otroliga liv. Bubblare: Dexter och Lumen i säsong 5. Saknar henne.
Bästa film i år: Tintin.
Vem skulle spela dig: Kirsten Dunst. Så fin och talangfull.


Kirsten Dunst. En av världens vackraste kvinnor.


Vem skulle vara din motspelare: En skäggig Jake Gyllenhaal. Eller han som spelar Alcide i True Blood. Han heter tydligen Joe Manganiello.

Snygga varulven Alcide i True Blood.


Första filmcrush: Ashton Kutcher. Hade väggarna i mitt rum fyllda med planscher på honom.

Ashton Kuther som han ser ut nuförtiden. Så såg han inte ut på mina planscher, men han är snyggare nu!


Filmsoundtrack: Jag gillar Junos soundtrack.
Tvserie-soundtrack: True Blood.
Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0