Ett nytt (tillfälligt) liv

2011-01-13 @ 15:58:54

Hola amigos y amigas

Jag befinner mig i Spaniens huvudstad, Madrid. Jag bor på högsta våningen i ett 11-våningshus och har utsikt över hela stan från mitt sovrumsfönster. Igår var det 16 grader ute och sol. Min familj är fantastisk, barnen supergulliga och jag kan inte påstå att mitt "jobb" är jobbigt. Blir serverad god mat till frukost, lunch och middag av husets hembiträde. Mina uppgifter består mest av att vara snäll, rolig, kärleksfull och hjälpsam mot barnen. Det är inte speciellt krävande fysiskt och inte heller psykiskt. Därav kan ni dra slutsatsen att jag har det bra och ja, det stämmer.

Men som alla vet är inget liv perfekt, alltid är det något som saknas. För tillfället är det allt som man har tillhands hemma dvs familj, vänner osv som jag längtar efter. Dessutom har min hjärna börjat gå sin egen väg, kan inte längre styra den som jag trodde jag kunde. Det är fördjävligt just nu men som det känns nu har jag något att komma hem till i alla fall, när det än blir.

Än så länge har jag inte hunnit bekanta mig med staden allt för mycket. Igår tog jag en trip på egen hand mot Plaza de Toreros, en tjurfäktningsarena. Jag trampade i färskt hundbajs med mina nya skor - inte kul - och idag har jag varit i en gigantisk park kallad Retiro. På två timmar där hann jag inte se hälften. Kan bero på att en afrikan ville sälja knark till mig och sedan bli min bästa "kompis" eller så var parken bara väldigt stor. Vet inte.

Om tre minuter ska jag och Marta hämta de små vildingarna i skolan. Jobbar till nio och sedan slutar jag. Imorgon ska jag vara barnvakt. Det ska bli intressant att se hur barnen beter sig utan föräldrarna ...

Inom kort kommer mer bilder. Nu ska jag leka Batman, spela fotboll och prata spanska/englska. Hej på en stund!







Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0