Paulinas första vecka som Au-pair i Madrid

2011-01-16 @ 16:52:00
Mitt nya tillfälliga liv har sett ut såhär vecka 1:




Jag fick ett jättefint rum med egen toalett och dusch.

Har en hyfsad utsikt från min fönster.




En dag var jag i Parque de el Retiro och den var gigantisk.


I fredags var jag vid Santiago Bernabue och kollade
(Fotbollsarena för er som inte gillar fotboll)

Varje kväll umgås jag med dessa tre vildingar;
Pelayo, Eduardo och Carlos. De är underbara!

Lunch blir jag och Marta servarade varje dag när barnen
är i skolan. Soppa, huvudrättoch sedan efterrätt.


Statyer och sånna här fontäner finns överallt. Det
har varit 15 grader varje dag och sol. Ovanligt för
Januari så det väntas bli kallare snart igen.

En annan dag var jag på promenix. Hamnade vid en
tjurfäktningsarena, trampade i hundbajs och ja, det var 
en allmänt trevlig dag.

Igår var jag på min första kompisdate. Isabelle heter hon
och kommer från Uppsala. Hon är Au-pair i en familj
lite utanför centrum. Vi gick på Museo del Prado, stan och fikade.
Mycket trevligt!

Det var väl det. Har tagit alldeles för mycket bilder som inte kommer få plats här. Nu har ni sett lite av vad som händer i mitt liv. Jag trivs som sagt och hoppas det ska fortsätta lika bra nästa vecka. Nu ska jag ut och gå lite.


Paulina Allmänt Permalink

Trackback
RSS 2.0