Varje gång du möter min blick blir min värld en aning större

2011-01-29 @ 16:08:40Hei, som vi säger här i Norge. Igår var det fredag och den började med frukost med två små barn. När de var ute ur huset tränade jag med Julia, sprang livet ur mig, åkte hem och gjorde pannkakor, åt middag med tre(!) små barn och drog mig neråt till min källare. Där höll jag mig liggandes resten av kvällen, eftersom att min svanskota fortfarande tycker att det är kul att plåga mig med smärta när jag försöker sitta upp. Pratade med min bögvän, åt fruk, och läste mig till sömns med Dexter. Min lördagsfrukost avbröts av fyra(!!) små barn som kom springandes med brev från banken och ville hoppa i min säng och leka med Cleaveland. Sedan körde jag ut dem och drog och dansade zumba. Nu har jag precis avnjutit en härlig middag bestående av kroppkakor, stekt potatis, en banan och lite tomatsoppa med makaroner.

Idag insåg jag att jag älskar vintern. När himlen är blå och solen skiner och det är precis lagom kallt, då älskar jag vintern. Och vilken tur jag har då att vädret är precis så underbart här, i stort sett varje dag. Och så länge man inte fryser, så länge man kan träna inomhus och så länge det finns te och raggsockor, då kan det vara hur jävla kallt det vill. Jag kommer ändå älska vintern. Nu ska jag underhålla mig med film resten av dagen. Tänkte börja med Benjamin Knapp och drömma mig tillbaka till en fin vinter med fina vänner i Sälen. Puss och hej.

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0