Etter en uke må jeg vaske klærne mine

2011-01-09 @ 16:47:51Om några timmar har jag varit i Oslo i exakt en vecka. Det har utan tvekan varit den met händelserika veckan i mitt liv. Jag var varit helt slut hela tiden av allt nytt. Köra bil i en ny och stor stad, hitta, hinna dit och hit, hämta det barnet och sedan det andra, handla, städa, tvätta, laga mat, andas, äta, träna osv, osv. Det har varit så mycket att jag inte ens har hunnit tänka efter och inse att jag faktiskt är här, långt bort från alla mina närmaste. Jag har knappt inte ens hunnit inse hur hemskt det är att bara träffa sin pojkvän på Skype och varje natt i drömmarna. Men jag trivs fortfarande väldigt bra här. Barnen och familjen är helt underbara, Oslo är en väldigt fin stad och Norge är i allmänhet (förutom i trafiken) ett fruktansvärt trevligt land.

Under denna vecka har jag bland annat lärt mig att
- normänn kör bil som idioter
- om man tränar varje dag, får man knappt någon träningsvärk alls
- om man äter konstant mellan kl 16-23, mår man illa
- prata lite norska
- jag tål nötter - om de heter Johanna och Julia



Idag ska jag dock inte träna. När jag skulle byta om märkte jag att jag inte hade några rena träningskläder.. Kanske får tvätta lite oftare om jag ska leva så här. Så resten av dagen ska jag bara ligga i soffan och ladda för en ny vecka.


Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Julia - Aupair i Oslo

UNDERBART INLÄGG ;-D Tur att du tål oss Linnéa ;-) Tycker även att alla dina bloggkompisar borde gå in och kolla på filmen om er!!! ;-) hahaha!

2011-01-09 @ 21:16:04
URL: http://mittaupairlivinorge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0