Semester

2011-07-17 @ 19:22:03Nu börjar min "en veckas-semester" rinna mot sitt slut. Vi är precis hemkomna från Linköping där vi shoppat lite och kollat på sista Harry Potter-filmen som var väldigt bra. Igår var vi i Söderköping och åt oss mätta på glass och på kvällen åkte vi på räkfrossa på Gota Kanal där vi verkligen frossade i räkor. Tror minsan jag och Christoffer tryckte i oss 5 kg räkor tillsammans. Guud vad mätt jag blev, men gott var det!! Natten spenderas i ett tält på campingen i Söderköping som inte direkt var någon höjdare, men det dög för natten. Kallt och fuktigt i natt/igårkväll och imorse var det riktigt stekhett i tältet.


I tisdags tog vi färjan mot Visby för att spendera några dagar tillsammans på Gotland. Vi bodde i en liten stuga, delade på en 90 säng i Kneippbyn. Jag förstår att många barnfamiljer väljer att åka dit då de har både ett vatten- och ett sommarland där. Visby är en oerhört fin stad med staden i innestaden. Förutom Visby tycker jag att Gotland är en ganska dyster ö. Visst raukarna och Lummelundagrottan är sevärt. Men det är lite torrt och tråkigt och man passerar i princip bara öppna landskap.

Vi gick vilse vid någon fornborg uppe i bergen och klättrade över alla träd som ramlat på borgen då stigen försvann. Borgen var sjukt stor! Vi bestökte som sagt Lummelundagrottan, kollade på raukar på Fårö, besökte Blå lagunen för första gången. Vilket nästan var det bästa på resan. För er som inte vet är Blå lagunen ett gammalt kalkbrott med vatten i. Vattnet är välidgt blått så det känns lite som man är vid Medelhavet. Gotlandsvistelsen slutade i fredags. Vi har inte haft mycket sol de här dagarna men vi har haft tur att det inte regnat just då vi planerat att göra något.

Som ni ser har vi hunnit med lite de här dagarna. Bilder kommer senare då jag orkar lägga upp dem.

Förresten så blir jag nog Linköpingsbo snart då jag kommit i på Logopedutbildningen. Det känns kul att bli en av 27 utvalda med 91 förstahandssökande och 400 något som sökt toltat :) Det tråkiga är dock att jag får flytta dit själv eftersom Christoffer inte har gått klart som lärling. Men som tur är så är det ganska nära :)

/ Åse
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0