12 dagar

2011-06-02 @ 18:25:00



Nu har jag inte mycket tid kvar här i Spanien, närmare bestämt 12 dagar. 8 av dessa består av jobb och resterande av ledighet, som jag ska spendera på de bästa möjliga sätten som finns. Blir även lite fest och avsked förstås. Sedan vet jag inte mycket mer jag kan göra här. Förhoppningsvis har jag upplevt Madrid. Jag kommer sakna det men inte så mycket som jag saknar och har saknat Sverige och allt som hör till.

Saker jag kommer sakna med Madrid:

♦ Vakna upp varje morgon och äta frukost med världens sötaste barn
♦ Träffa alla fina människor jag lärt känna
♦ Gå till Nells ner för gatan och ha sjukligt roligt
♦ Ta hissen ner och ta metron vartfan som helst för 1 euro
♦ Titta ut över Madrid från mitt fönster när det är solnedgång
♦ Äta trerätterslunch med Marta varje dag
♦ Festa till klockan 7-8-9 på morgonen
♦ Umgås med världens roligaste Isabella
♦ Springa livet ur mig i Retiro eller i gymet på övervånigen
♦ Ta ett dopp i poolen när jag känner för det
♦ Leka, bråka, skratta, bada och umgås med "mina" barn
♦ Få mina trosor etc tvättade och strykta varje dag
♦ Slippa betala hyra, mat och sånt tråkigt
♦ Inse hur bra Sverige är mot andra länder
♦ Dricka billliiiiig öl
♦ Få uppleva världens bästa helg med världens bästa kille
♦ Kiss Tv - världens bästa musik utan avbrott
♦ Öva spanska och engelska varje dag
♦ Äta yoghurtglass på Llaollao och mackor på Montaditos
♦ Sola på terassen
♦ Alla miljontals uteserveringar och mysiga barer
♦ Atmosfären och människors vilja att hjälpa varandra
♦ Solen och värmen, såklart!
♦ Gaspacho, salmorejo, skum fisk, grönsakspuréerna och allt annat gott
♦ Hälsa på alla man träffar och ser
♦ Uppleva något nytt
♦ Spela homosexuell när man går ut
♦ Tvingas beställa eller säga något på spanska
♦ Leva i lyx
♦ Bli avgudad för sina blå ögon

Saker jag inte kommer sakna:

♦ Skypea
♦ Inte få ta hem kompisar eller pojkvän
♦ Inte få vara ensam hemma
♦ Sakna min familj, mina vänner och min söta skåning dagarna i ända
♦ Inte förstå vad personen framför mig säger
♦ Vara tyst när man vill säga massa saker men inte kan
♦ Jobba massa men leva snålt
♦ Sitta barnvakt varje fredag
♦ Drömma hemska drömmar
♦ Tänka på vad jag kan köpa och inte för att det inte får plats i väskan
♦ Spanska dubbade filmer och tv-program
♦ Tvingas bli kompis med personer man inte vill vara kompis med
♦ Barnskrik på lördagmorgon
♦ Torka bajs, kiss och diverse grejer
♦ Uteliggare och tiggare i varje hörn
♦ Spanska killar, män och gubbar
♦ Att allt innehåller choklad och socker
♦ Traffikljus och traffik
♦ Avgaser
♦ Att inte kunna se stjärnorna på 5 månader
♦ Ta farväl för 10 veckor framöver
♦ Distansförhållande på 300 mil


Paulina Allmänt Permalink

Trackback
RSS 2.0