Fiesta de Little Einstein

2011-06-12 @ 14:35:00

Oh yes! Igår var det födelsedagsfest som gällde och jag tackar återigen någon slags övre makt att jag inte behövde jobba. 35 barn, föräldrar, underhållare och anhöriga mosades in på terassen. Vädret var perfekt, de två små födelsedagsbarnen var glada och jag med för jag fick gå runt och äta massa goda saker. Temat var "Little Einstein" som önskats av barnen och ja, det var verkligen Little Einstein överallt. (Ett barnprogram för er som inte kollar på sånt)

Dagen spenderade jag på stan med Brittany och Isabella. Fick med mig ett par höga jeansshorts hem, vilket jag är glad för och lite förvånad också. Men de satt bra så jag slog till. Därefter kalaset och sedan finmiddag i Las Tablas på en asiatisk restaurang. Jag insåg att jag inte hör hemma på sånna ställen. Isabella och Britt dumförklarade mig i stort sett hela tiden och ja, kanske har de rätt. Jag är snål, men själv vill jag översätta det till sparsam. Hade ingen aning om hur man reserverar bord och vadfan är det för varma, blöta och ihopsnurrade servetter man får innan man går... Påhitt det där.

Min dag innehåller mycket solande och senare en tjurfäkting förhoppningsvis. Börjat packa har jag gjort för de två sista dagarna ska jag spendera utanför detta rum och sen smäller det. Hemfärd 11.25 från Barajas. Barnen har inte riktigt förstått att jag inte kommer tillbaka denna gång, och det är väldigt hemskt. Vad säger man? Hej då föralltd, ha ett bra liv? Eller ska man låtsas att man ses igen och att det kommer vara likadant då?

Nog om tråkiga saker, såhär ser ett påkostat spanskt barnkalas ut:


Födelsedagsbarnen och en av underhållarna

Tarta!



Piñata!


Paulina Allmänt Permalink

Trackback
RSS 2.0