Madrid -> Vimmerby

2011-06-22 @ 23:13:43



Imorgon kommer denna pudding hem till mig. Ganska brutalt underbart. Det gör lite extra ont att veta att vi inte kommer ses mycket mer än innan med tanke på jobb, fotboll och ett x-antal mil. Men den biten löser sig väl. Samma land är alltid ett framsteg, eller hur. Midsommar ska firas och dessutom min dag som blivande 20-åring, även om den egentligen var igår. Det ska bli en rolig helg. Min (kanske) enda lediga på väldigt länge. StayDirt blir mitt nya hem och det känns riktigt bra. Hoppas på en lika bra fortsättning. Tråkigt att man ska behöva välja dock: Jobb eller kärlek. Man kan visst inte få allt, har jag hört. Ensam hemma i mitt stora hus för tillfället. Syrran är ute och far, pappa och co är på någon Thailändsk ö och glassar och ja, här sitter jag. Ganska trött, lite hungrig och väääldigt glad och ivrig på morgondagen. Jag har lämnat min nya familj i Madrid och likaså mina tre nya bonusbröder. Det gör också ont att tänka på. Hoppas jag får se dom igen någon dag. En del av mitt liv är nu avslutad och början på en annan är i full gång. Man hinner knappt inse vad som händer innan det hänt. 9 månader susade förbi i Spanien och nu väntar Sverige resten av livet, eller? Skumt. Framtiden är skum. Jag är skum. Livet... det är fanimej skumt. Nog om skumheter. Jag är glad för imorgon blir jag hel igen. Men först, min stora underbara säng. 

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0