E.L.F

2011-03-08 @ 19:26:08Fettisdagen, Internationella pannkaksdagen, Therese födelsedag samt Internationella kvinnodagen är värt att fira och det har E.L.F gjort med en rabattkod som ger fri frakt. Den gick dessvärre ut vid 13.00 idag, men jag hann med att beställa hem lite produkter.

Eyes lips face - e.l.f

Jag har använt mig av E.L.Fs produkter i lite mer än ett år och jag är mer än nöjd! Det är ett märke med hög kvalité, men ändå billiga priser. Deras filosofi är att inte spendera pengar på bland annat reklam, utan låter märket tala för sig själv och därav sprids ryktet vidare av nöjda kunder - gratis. Det verkar vara ett koncept som fungerar. Det hade inte fungerar lika bra om produkterna inte var bra.

 

I början använde jag mig av vissa produkter ur E.L.Fs billigaste sortiment. Nästan samtliga produkter kostar i svenska kronor 15,62. Jag har bara provat ett par av de produkterna, men de flesta jag har provat är jag nöjd med. Den enda jag kommer ihåg som jag inte tyckte uppfyllde kravet var Liquid Eyliner för 15,62 kronor. Penseln på den här hård och svår att applicera med. De flesta har dock varit bra. Det är oerhört billigt men också bra produkter för det priset!

 

Efter ett tag ville jag använda mig av mineralsmink och det är något som E.L.F också gör. Priserna är lite dyrare än deras ordinarie sminksortiment, men produkterna innehåller bara naturliga ingredienser och är därför också bra för huden. Man kan sova och träna i sminket bland annat.

 

Jag införskaffade mig ett så kallat starter kit, som innehåller basic smink som foundation, concealer, rouge och borstar. Allt till priset av 156,15 kronor! För min hud har produkterna varit jättebra och jag använder de fortfarande nästan dagligen. De kan jag verkligen rekommendera!

 

 

Jag köpte också till lite produkter som jag ville prova som inte fanns med i startkittet. Produkten ovan kallas Booster, och fungerar ungefär som highlighter. Min absoluta favoritprodukt när det gäller mineralsminket! Pris: 52,05. Det ska ge en "photo-finishing-touch" och boostar huden med vitaminer som A, B och E. Perfekt!

 

Produkterna som syns ovan är ögonskuggor, ur mineralserien på E.L.F. De är jag väldigt nöjd med! Sitter superbra och är enkla att applicera! Håller länge också.

Men min absoluta favoritprodukt jag hittills testat från EyeLipsFace är Mineral Infused Face Primer. En primer använder man innan man applicerar sminket för att det ska sitta längre. Det här är den enda primern jag har provat, men den är verkligen superbra. Ger en skön känsla på huden och får sminket att sitta längre. Till priset av 62, 46 kronor. Den enda nackdelen är att den inte är superdryg, den tar slut rätt fort (ett par månader) men så innehåller den bara 14 g också.

 

Idag gjorde jag en ny beställning på lite produkter som håller på att ta slut i min sminkväska, bland annat Mineral Booster och Mineral Concealer. Dessutom har min primer varit slut ett tag nu så jag köpte 2 stycken den här gången. Jag beställde även lite nya produkter som jag inte har provat tidigare:

 

  • False Lashes - ögonfransar som jag hoppas är bra! Adina fick en beställning från E.L.F på sin födelsedag förra sommaren och fick ett par sådana här. Kostar 15,62 kronor. Vad jag minns var limmet rätt dåligt, men fransarna bra. Jag har ett annat lim hemma från Cubus som är bra så det spelar ingen roll.
  • Mechanical Eye Lash Curler - en ny ögonfransböjare då min gamla har några år på nacken.. 15,62 kronor.
  • Bronzed Mineral Glow - en blandning mellan highlighter och solpuder av något slag. Har jag inte provat tidigare så det blir spännande.
  • Eyebrow Lifter and Filler - en ögonbrynspenna med två sidor, en ljus och en mörk. 36, 44 kronor.
  • All over Coverstick - ett coverstick. Jag använder ju Mineral Concealer som är i puderform men att ibland kunna komplettera med ett i krämform är nog bra. 16,32 kronor.
  • Zit Zapper - Någonting att använda på finnar? Vet inte men det kanske fungerar bra! 16,32 kronor.
  • Eye Liner Black - Inte en sådan jag har använt tidigare (se ovan) utan en som ser bättre ut och är med i mineralserien. 31, 23 kronor.
  • Lipstick i färgen Posh - ett rött läppstift för 16,32 kronor. Har inte provat förut!
Jag tror att det var allt! Det tar 3-5 arbetsdagar innan produkterna anländer, enligt EyeLipsFace, men under tidigare beställningar har det gått snabbare, så vi får se när de dyker upp! Sammanlagt blev summan lite över 400 svenska kronor. Inte illa!


Det är Therese som har önskat detta inlägg, även om det var för länge sedan!


Samtliga bilder i inlägget är från Eyelipsface hemsida.

 

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: adina

mina lösögonfransar höll ju faktiskt perfekt en hel galen midsommarnatt så dom är bra tycker jag! dessutom fick jag massor av komplimanger för dom :)

2011-03-08 @ 21:30:29
URL: http://ifyouleave.blogg.se/
Postat av: Miss0 - mitt liv i Oslo

Så kul att du gillar e.l.f ! :D Just nu är det fri frakt igen! :)



God helg :)

2011-03-18 @ 15:48:49
URL: http://www.miss0.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0