2 månader i Madrid

2011-03-11 @ 14:09:36

Nu är det snart helg för mig del. Eller egentligen inte. Det kommer 300 barn hit ikväll och dessutom släktingar till familjen. Får se om jag blir utbränd idag eller någon annan dag. Denna vecka har varit rätt jobbig, om man får klaga lite. 2 timmar spanska varje dag gör mig extremt trött och sen jobba på det morgon och kväll. Som tur är ska jag bara gå denna månad och sen plugga sönder allt jag fått lära mig om verbos, conjugationes, oraciones temporales, subjuntivo hit och imperfecto dit. Det är INTE lite.

I veckan har jag som ni kanske förstår inte gjort "så mycket" mer än att skola, plugga och jobba. Det roliga som varit är att jag lärt känna lite nytt folk från olika håll i världen, bland annat två tyskar. Mycket trevliga! De är de första jag pratar spanska med förutom familjen. Sen firade jag två månader i Madrid igår. Köpte biljett till Hultsfred 2011 och flygbiljett hem den 14:e apri också. Ska stanna i Sverige över påsk och jag längtar ihjäl mig. Räknar dagar och veckor hela tiden och har blivit nästintill psykiskt störd när det gäller tid. Antar att man blir det när man saknar något väldigt mycket.

Imorgon ska jag och Isabella ha svensk afton med Tacos och dryck samt utgång på Nells. Det längtar jag till och har gjort hela veckan. Som sagt, det är fredag men jag vill inget hellre än att vara hemma med alla och helst av allt skulle jag vilja lägga golv och dricka öl med Jocke. Inte direkt sugen på att sitta barnvakt. Men men.


En liten glädjebild från skolan. Det piggar upp här i regnet. SP07A, världens bästa klass. Saknar er!

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0