shopping i London

2011-03-14 @ 16:02:02För många handlar en resa till London om shopping. Det var inte vad vi var ute efter, men givetvis hann vi med att besöka ett par marknader och affärer. Marknader vi besökte var Portabello Market som ligger i Notting Hill, samt Camden Market som ligger i Camden. Båda jättefina marknader, men jag föredrog nog Portabello tror jag. Där var det en mer mysig stämning och försäljarna var inte så påtvingande säljande som i Camden. Camden var större och mer inriktad på alternativa stilar.


En tygpåse från Portabello Market som låg i Notting Hill.

En bordsklocka från Portabello Market. I samma stånd köpte jag även en jättefin gammal kompass som jag gav till Macke.

Jag köpte fönsterglasögon!

En fin plansch. Det är förvisso ett franskt motiv, men jag gillar den! Den ska sitta i mitt framtida kök.

En jättefin gammal karta över London. Kostade nästan ingenting!


En klänning från Camden Market.

Vi besökte även några turistaffärer där budskap som "I love London" inte var ovanliga. Det är nästintill samma utbud i samtliga sådana, även ungefär samma priser, så har du gått in i en har du i princip gått in i alla. Den bästa turistsaffären, nu minns jag inte namnet, låg vid Piccadilly Circus. Den var stor och hade ett större utbud än andra liknande.



Typiska London-grejer.

En fin bricka med ett fint budskap.

Tre mini-teburkar, förvisso inköpt på en mataffär.

Min favorit av de väskor/påsar som inhandlades under veckan. Älskar den!

Sedan var det Primark också! Åh, underbara affär. Var beredd på att det är riktigt trångt, alla sliter i kläderna och om man vill inte vill stå väldigt lång tid i kön till provhytten, prova i affären. Det gjorde Adina och jag.


Fina örhängen för inga pengar alls.


En tygpåse.


En hårgrej med körsbär på.


En kofta.

Knästrumpor plus fem par strumpbyxor i material och den, plus ett par svarta tights.


Ett paraply med körsbär på!

En superfin bikini. Det bästa med den? Priset. 8 pund.

Nu är det här inte riktigt allt jag handlade, en del grejer är helt enkelt för obetydliga för att vara med på bild (sedan har jag säkerligen glömt bort en del också!).


Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0