Idag är jag tacksam

2011-11-14 @ 11:15:35Jag blir, förmodligen precis som alla andra, irriterad över småsaker ibland. Kläder ligger slängda på golvet. Sängen är inte bäddad. Disken är inte diskad. Maten är inte handlad. Småsaker som i slutändan inte betyder någonting. Jag ser just nu på efter10 med Malou von Sivers där tjejerna bakom Ung Cancer intervjuas. Då sköljs jag plötsligt av en skam. En skam över att bli irriterad för att mamma brukade tjata på mig om tvätt och disk. En skam över att bli irriterad för att pappa tycker att jag är slarvig. En skam över att bli irriterad när min lillebror postar typiska "Kopiera detta.."-statusar på Facebook. En skam över att bli irriterad på min lillasyster när hon agerar typiskt tonårigt och inte förstår att vissa saker kan vara farliga. En skam över att bli irriterad på Marcus när han kommer hem sent, när han egentligen bara försöker göra sitt jobb så bra som möjligt. En skam över att bli irriterad på mig själv när jag känner att jag inte kan prestera så bra jag kan.
Jag kan bli irriterad. Precis som alla andra.
Men just nu, just i denna stund, ska jag istället försöka fokusera på det positiva. Vara tacksam. Så, jag är tacksam för att samtliga familjemedlemmar är friska. Jag är tacksam för att jag är frisk. Jag är tacksam för att jag gick ut med slutbetyg och nu kan plugga i huvudstaden. Jag är tacksam för att Marcus fick ett jobb han har pluggat sig till. Jag är tacksam för att vi fick tag på en väldigt fin andra-handslägenhet. Jag är tacksam för att vi har råd att handla mat varje vecka. Jag är tacksam för att jag är älskad. Jag är tacksam för att jag kan åka till Vimmerby över julen. Jag är tacksam för att jag inte är ensam. Jag är tacksam för den här vändningen mitt liv har tagit. Jag är tacksam för att vi vågade flytta ihop. Jag är tacksam för min kärlek, för att helgen var fantastisk, för att leva.
Tack.
Jag är tacksam för att jag bor i Stockholm och att det var såhär fint på Hötorget under Halloween.
Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0