hejhoppsnopp

2011-10-11 @ 16:31:12Efter en underbar helg hemma i Vimmerby är jag nu hemma i Stockholm igen, och det känns skönt! Hur mycket jag än älskar att umgås med min familj är det här mitt hem är nu. Den känslan kom snabbare än vad jag trodde faktiskt. Jag trodde att jag skulle längta hem, längta efter mitt rum och efter Vimmerby. Men nä? Jag saknar familjen givetvis, men den dosen får jag ändå ibland (om än lite mer sällan). Det enda jag saknar till tusen är Adrian, för han är så liten och pluttig och jag kommer missa delar av hans uppväxt som jag inte hade missat om jag hade bott hemma. Dessutom är han världens finaste, så det är lite jobbigt att inte träffa honom varje dag. Men å andra sidan kommer vi ha så himla roligt när vi väl träffas, som i helgen. Fest i dagarna tre!


bild från Kolmården i somras.

Det som däremot inte känns bra med att vara hemma i Stockholm igen är tentan på fredag! Jag försöker verkligen plugga, men jag verkar totalt ha glömt bort hur man pluggar till ett prov?! Kan. Inte. Fokusera.


nytagen bild.


Nu måste jag fortsätta försöka banka in saker i hjärnan inför tentan på fredag. Har 2000+ sidor att plugga på, varav kanske 600 på engelska. Hur gör man?! Studieteknik-tips mottages tacksamt.




Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Marika

Nice pic!!

2011-10-12 @ 07:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0