Sånt som händer

2011-09-07 @ 21:37:30
Mycket är på gång just nu. Folk börjar olika utbildningar, flyttar hemifrån för första gången och sånna stora saker. Väldigt roligt att det händer något och att man faktiskt blivit sådär stor som man en gång önskade att man skulle bli. Det är också förbannat tråkigt att just Vimmerby blir den staden alla flyttar ifrån, men jag stannar kvar i. Typiskt. Jag som trvis så bra här. Men vad är man utan sina bästa vänner egentligen? Det kan man undra.

Som tur är kommer min bästis hem på fredag, även om vi förmodligen bara hinner äta en måltid med varandra. En annan stora händelser i mitt numera Vimmerbyboliv är att jag börjat plugga Rättspsykologi på 30 HP. Första delprovet är redan avklarat och det var en riktig befrielse. Det är svårt att läsa texter på invecklad engelska men jäklar vad man lär sig och intressant är det också.

Vad mer? Jo.. I måndags var det 7 månader sedan jag satt på en mur i Segovia med den finaste killen jag vet. 7 månader sedan vi åkte rulltrappa upp och ner i metron, åt festivalfrukost med huvud på en tågperrong och sov i folkvimlet i solen jämte Disneyslottet. Det var 7 underbara månader sedan och Det var en bra dag. Imorgon får jag träffa honom igen. Äntligen. 



Jag har precis fixat photoshop, döm mig inte, jag räknas som nybörjare ännu.
Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0