Jeg er gla!

2011-09-08 @ 21:05:54


Nu är min jobbvecka slut. Det har varit väldigt upp och ner, med det mesta. Ibland har det varit storm och åskväder, ibland har det varit solsken och underbar höstvärme. Ibland har jag velat ta barnen och slänga dem i väggen och ibland har jag velat pussa och krama dem i all evighet. Ibland har jag brutit ihop och velat ta alla mina saker, sno en bil och köra hem och ibland har jag älskat varenda del av den här staden och det här livet mer än någonsin. Just nu vill jag bara att det ska vara fredag klockan 15:46, då jag kramar om min mamma på stationen i Vimmerby. I helgen väntas middag med (nästan) alla fina jag känner, mys med min kille, bröllop i Tuna och sedan en bakfull tågresa tillbaka till Oslo. Intensivt men garanterat helt underbart.

I övrigt så
- var min förra helg helt sjukt bra. (kanske lite för mycket) Öl, massa kul på Liseberg, en galen natt i Göteborg med Nina och en spännande men vidrig bussresa hem
- längtar jag otroligt mycket till nästa helg när min finaste kusin Julia kommer till Oslo!
- är norska Idol megabra, tycker lite synd om alla som missar det (juryn är bäst med Hank von Helvete/Cornelis/Hans Dyvik Husby i spetsen)
- ska jag försöka överleva en hel lördag i klackar i helgen, vilket jag inte har försökt med sedan balen, då jag misslyckades ganska stort
- klarade jag, precis som Paulina, det första provet i vår lilla kurs - skönt!
- ska jag nu packa ner mina finaste kläder, borsta tänderna och ställa alarmet på 05:30 och sova så gott jag bara kan

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0