Drömmar, glasögon och stekt fisk

2012-02-08 @ 16:52:05Åh, vad jag skäms och ber om ursäkt å allas våra sju vägnar! Herregud, så värdelöst uppdaterande! Jag kan personligen erkänna att jag nog har fallit väldigt djupt in i vardagslivet och helt enkelt inte tänkt att det har hänt något värt att nämna här. Det har det ju säkert, men jag har liksom inte haft någon direkt motivation.

Under en väldigt lång tid nu har jag varit allmänt slut, tung i huvudet och inte orkat med något som inte är direkt jättekul. Som till exempel att plugga, läsa, blogga osv. Jag har såklart undrat vad detta beror på och häromnatten fick jag en liten uppenbarelse! Jag drömde nämligen att jag var hos optikern och skulle skaffa glasögon. Drömt och gjort och på fredag har jag förhoppningsvis ett par sprillans nya brillor på skallen! Jag gjorde undersökning idag och det visade sig nämligen att jag nästan inte ser någonting på vänster öga och inte perfekt på höger, vilket gör att jag anstränger mig en himla massa hela tiden. Utan att tänka på det såklart och har därför inte fattat hur jag kan vara så trött hela tiden. Hoppas det blir ändringar på det nu!

Som min kära vän Paulina skrev, så har hon OCH jag gått vidare till de sista testerna för Polishögskolan, vilket för mig är helt ofattbart än så länge. Är nog fortfarande i chock, men blir helt överlycklig så fort jag tänker på att det verkligen är sant. Av totalt 6500 sökande är vi av dem 900 som får göra dessa tester - hur sjukt är inte det?!

Men som sagt, annars är nog allt som vanligt. Ligger just nu i soffan och väntar på att min man ska komma hem så att vi kan steka fisk och... nu ringde han precis och ska jobba över, så jag får röra på mitt fläsk och steka fisk själv, annars svälter jag snart ihjäl.

Nu tycker jag vi skärper oss brudar och bloggar loss lite!
VAD GÖR NI EGENTLIGEN? HUR MÅR NI?

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0