nollnolltalet

2009-12-19 @ 16:33:01Jag insåg häromdagen att nolltolltalet är slut om bara någon vecka. Ett helt nytt decennium står snart och knackar på dörren. Vad kommer jag att minnas från nollnolltalet? Jag minns så väl nyårsafton 1999-2000 då ett nytt millenium var på gång. Jag förstod inte varför mina föräldrar var så glada och förväntansfulla, herregud nyårsafton har det väl varit förr? Nollnolltalet var framtiden, ett årtioende, ett decennium där det skulle hända mängder med saker.

Jag har svårt att greppa vad som har varit speciellt med detta decennium, vad är det vi som växte upp under nollnolltalet kommer att minnas? 50-talet har Elvis, 60-talet Twiggy, 70-talet discomusiken och hippies, 80-talet ABBA och axelvaddar, 90-talet pojkband och mittbenor. Men vad har 00-talet bjudit på? Maktskifte från rött till blått? Barack Obama? Internet blev mainstream? Finanskris? Amelie från Montmarte - en av 00-talets bästa filmer? Nya stjärnskott som Markus Krunegård och Melissa Horn? Google uppfanns? Klimathotet blev alarmerande och ekologiskt tänkande blev viktigt? Bloggen uppfanns och blev en uppåtgående trend? Ordet stekare fick en helt annan innebörd? Big Brother och sex i tv? Facebook, Kamrat, Lunarstorm eller Snuttis? Stieg Larsson-trilogin? SAW eller The Ring? Fildelning?

Vad kommer ni att minnas från nollnolltalet?

Felicia
Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linnea

jag kommer antagligen minnas det som då jag växte upp, var barn och ungdom. blev den jag kommer att vara om tio år och resten av livet.

2009-12-19 @ 17:51:51
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: Madicken

Hej på dig!

Allt bra idag?

Ha en underbar Lördag!

/ Madicken - Hon som tog sig upp från självskadningen.

http://conler.blogg.se

2009-12-19 @ 18:43:54
URL: http://conler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0