Att ha "sittkramp"

2009-10-25 @ 19:55:06Nu är det avklarat det där omtalade Högskoleprovet. Jag vet mina poäng men tror jag håller dom utanför bloggen. Mardrömmer började vid 08.30 igår, lördag, och jag var den räddaste och mest nervösa personen i den stora skrivsalen på Göteborgs Universitet. När jag kollade mig omkring kändes det som jag verkligen befann mig bland 300-400 utomjordingar, eller om det var jag som var utomjordningen, och egentligen ville jag bara hem och lägga mig i sängen ingen. Men när provet började blev jag helfokuserad och tiden gick alldeles för fort. Provet bestod av 5 block på 50 min var och jag tror inte jag hann igenom ett enda prov innan tiden var ute. Förutom mattedelen som jag använde Ole-dole-doff-metoden på. När klockan blev 16.10 var alla block avklarade och jag visste inte längre vad jag hette. Resten av dagen bestod av en soffa och choklad. Min kära moster har verkligen behandlat mig som en prinsessa den här helgen och det behövdes verkligen.

Men nu till sittkrampen. Alla rubriker måste ha en betydelse har vi fått lära oss på Media. Det jag syftar på är att denna helg bestått av mycket sittande. 4,5 h till göteborg och redan då hade jag ont i rygg och stjärt. Sedan satt vi ner i nästan 7 timmar på provet. Hemskheter. Det var knäpptyst hela tiden. Inte ens en människa som nös eller hostade och jag hade stor lust att ställa mig upp och springa fem varv skrikandes runt salen av all överskottsenergi. Nu är min "sittkramp" på topp eftersom resan hem från göteborg tog 4,5 h också! Nu har ni fått den infon också. Hoppas ni förstår vad Sittkramp betyder. Om inte finns det 3 ord som förklarar: smärta, rastlöshet och överskottsenergi.






ha det gött! /P.
Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ina

We are fucking awsome!

2009-10-25 @ 20:36:44
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0