Nytt och hett, kanske?

2009-09-07 @ 20:23:01Så var ännu en måndag gången. Efter en välbehövlig sovmorgon och en seg skoldag. Nu sitter jag här och gör min textkommuniktations uppgift som går ut på att jämföra tryckta tidningar med nätupplagan. Läser mest artiklarna och det finns en hel del "roliga" nyheter.

Fastnade för nyheten om en reklamkampanj mot aids. Det är en reklamfilm som visas men jag har själv inte sett den ännu. Det ska tydligen vara en sexscen i ett mörkt rum och till slut avslöjas mannen och det är Hitler. Budskapet är Aids är massmord. Jag tycker idén är ganska fiffig, hur moralisk denna reklam är kan man ju däremot diskutera.
Vad tycker du bra eller dålig reklam? Den väcker iallafall tankar i mitt huvud.

Ha det bra!
Therese Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag tycker att reklamer som väcker starka känslor är de bästa reklamerna, och då syftar jag inte på känslor som "Jag måste ha den där parfymen/skjortan/skorna..!" utan på reklamer som faktiskt gör någon nytta. Som exempelvis reklamen om Aids som du skrev om. Jag tror på att om man ser en hemsk och vidrig sak om någonting vill man engagera sig.

2009-09-07 @ 21:05:52
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: Ella

Joo det är jag allt. Den här veckan ska jag vara där :) hihi

2009-09-07 @ 21:47:43
URL: http://knockyouout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0