Tatuerad

2010-04-14 @ 21:33:45Nu har andra sumsevenaren tatuerat sig :D Skulle egentligen ha tatuerat mig igår, men maskinen hade gått sönder så det fick bli idag istället och det gick lika bra det. Tog ungefär en timme. Gjorde det ont undrar ni? Ja det kändes det gjorde det. Men jag lyckades hålla mig utan en min :) Är riktigt nöjd med resultatet och jag lovade Linnea en bild på bloggen, så det är bäst att hålla det jag lovade. Vaden är ganska svullen, men ni får ett smakprov :D




Det ska föreställa en körsbärsgren. Hittade en fin gammal servett med en superfin körsbärsgren hemma så det fick bli den :) Körsbärsblomman symboliserar styrka i Kina och i Japan symboliserar det livets kortvariga skönhet eftersom de vackra blommorna har en så kort blomningstid. De har länge symboliserat dödlighet och skörhet och att alla ting är kortvariga och man ska vara rädd om allt så länge det varar och känna empati för ting, eftersom när tingen försvinner kommer alltid ledsamhet. De kan även symbolisera våren, lycka, kärlek eller moln.

Tyckte att det var en fin symbolik för just körsbärsblomman så det var en anledning till varför jag valde det motivet också. Vad tycks?

/ Åse
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linnea

skitsnygg ju! men du är ju den tredje, glöm inte linkas ;)

2010-04-15 @ 09:14:45
Postat av: Felicia

Superfin!

2010-04-15 @ 17:54:26
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: therese

Du måste visa upp den när svullnaden har lagt sig :)

2010-04-18 @ 19:10:55
URL: http://smilelikeyoumeanitt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Wow, verkligen jättefin tatuering ! Jag har också funderat på körsbärsblommor på foten :) vem har tatuerat dig ? :)

2011-02-20 @ 17:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0