Har du 30 kronor?

2010-01-18 @ 17:33:39
Bild: Aftonbladet

Ingen av oss har väl missat vad som har hänt på Haiti och det blir bara värre och värre. Varje gång jag läser, hör eller ser något om katastrofen får jag en klump i magen som får mig att vilja kräkas på alla hemskheter. Så idag kom jag fram till att jag istället kan hjälpa till och göra något åt min klump och för alla andra.

Om man skickar ett sms med ordet MÅNAD till 72 990 skänker man 30 kronor i månaden från sin mobil till Läkare Utan Gränser och pengarna går just nu i första hand till att hjälpa människor på Haiti och i andra hand till andra behövande. För 30 kronor kan sex fall av hjärnhinneinflammation botas eller tre barn räddas från kolera. Och 30 kronor i månaden för mig är absolut ingenting och jag har en känsla av att det inte är det för dig heller. Så varför inte skicka ett sms och göra lite nytta för de som behöver?

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Paulina

Nu har jag skänkt 50 kr. Det kändes bra i mitt hjärta.

2010-01-18 @ 18:15:33
Postat av: Linnea

bra, linkan :) då känns det bra i mitt med.

2010-01-18 @ 22:34:10
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0