Uppdatering från Linköping

2011-08-31 @ 22:02:25Nu har det gått tre skoldagar och det är redan torsdag imorgon. Jag har nu varit i Linköping i i fyra dagar. I söndags träffade vi klassen för första gången och jag var lite smått nervös. Mamma och jag fördrev tiden i affärerna och tiden gick mycket mycket långsamt. Väl vid Domkyrkan hälsade man på alla andra logopednollor och faddrar och jag kan ju säga det att det var inte många namn som fastnade. Det enda man fokuserade på var att presentera sig själv ungefär. Vi delades in i olika nollegrupper och gick hem till respektive faddrar. Jag tyckte att en av tjejerna i min grupp verkade helskum. Det första hon sa ungefär var vilken dålig ost (då faddrarna bjöd på ostmackor). Dessutom var hon jättenegativ och vägrade att använda våra snygga skyltar som vi designade. Hon sa att hon var från Stockholm. Men igår kom det fram att hon bara var en fake-nolla vilket var skönt. Dvs. hon har spelat extrem och går egentligen i termin 2 på Logopedprogrammet och har en helt annan personlighet. Det var skönt!! Det var även tre andra som också kändes lite speciella som också visade sig vara fake-nollor.

I måndags var det upprop, sen skulle vi ha en föreläsning. Det var två killar som kom in och sa att de forskade. inom logopedi. De började prata om tillämpad akustik det första de gjorde och vi fattade ingenting. Jag och en tjej i klassen satt och fnittrade genom den såkallade föreläsningen för vi tyckte inte att allt stod rätt till. De filmade även när de föreläste och sa att det skulle visas på kunskapskanalen. De pratade om att stenar har magnitism. De lade olika stenar bredvid datorn samtidigt som de spelade upp ljud och de sa att de olika stenarna påverkade ljuden olika. När de väl delade ut intagningtentan förstod väl de flesta att de var fake eftersom det var ingenting vi kunde. De två killarna kom strax tillbaka och hade bytt om och presenterade sig som några helt andra. Det var roligt!
På kvällen var det välkomstsittning där vi bjöds på tre-rätters, vi sjöng sittningsvisor, lärde oss lite sittningsregler, kollade på festeriet som heter (oralspex) och träffade fadderiet (övertalet) som kändes rätt läskiga. De är klädda i svarta kläder med mantlar och huva. Ledaren i gruppen har en näbb och de säger inget. Jag fick gå fram och läsa ett brev de hade med sig och jag kan säga att det var väldigt svårt att tolka. Det stod på deras egna språk där de hade ändras varje ord. Det var i alla fall en mycket trevlig kväll :)

I tisdags var det skattjakt på stan där vi fick olika uppdrag och idag har vi varit på kulvertorientering där vi också var runt på olika stationer ute i spöregnet.

Som ni hör har det hänt mycket spännande än så länge. Imorgon väntar en studentfestival som jag hoppas blir rolig.
Förutom det så flyttar jag in i mitt korridorsrum på söndag, vilket ska bli skönt :)

Det blev visst rätt mycket, men det finns mycket att berätta nu. Många inryck som man ska ta in. Hoppas att ni orkar läsa detta flummiga inlägg. Skrev det mest för att ni skulle kunna se vad jag styrt med de första dagarna som logoped. Glömde visst berätta att vi går runt med röda scarfs på huvudet och våra egendesignade skyltar som är Rolling stones munnen.

Bilder kommer nog efter Nolle-P. Håll till godo!

/ Åse
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åse! Det är skitkul att läsa :D Så sluta för bubblan inte, vi "lata" människor har ju inte en aning om hur det går till men vill gärna och det verkar ju vara skitkul där! Fortsätt skriva :D Puss/Cicci

2011-09-01 @ 08:14:36
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0