Jobb

2011-03-22 @ 13:22:54

Idag är det strålande väder ute och jag sitter vid datorn för tillfället, illa! Får skylla på kursen Skriftlig Kommunikation.. Men tänkte bege mig ut i solen med Frankenstein av Shelley och en text av Edgar Allan Poe som jag just nu läser till kursen Litteraturvetenskap. Just det, sen måste jag ju också skriva klart min text om ett grälande par på en tandemcykel (det var uppgiften) i kursen Kreativt Skrivande tills på fredag.. Upptagen vecka, indeed! Men efter en helg med enbart kärlek och ingen plugg behövs det tas tag i.

Måndagen började med ett besök på Åbro för att fixa arbetskläder med mera. Det blir alltså varken Ica eller Kriminalvården i sommar utan Åbro. Jag trivdes superbra på Ica förra året och fick komma tillbaka i sommar om jag ville, men Åbro erbjuder helt enkelt mer arbete och mer arbete är lika med mer pengar. Jag får börja redan nästa vecka som vikarie så valet var relativt givet! Ska bli spännande att se om bryggeriarbetaren finns någonstans i mig!

Det lär nog bli tufft ett par månader framöver, beroende på hur mycket jag får jobba då, eftersom jag fortfarande pluggar på heltid. Men för att kunna flytta hemifrån, eventuellt/förhoppningsvis till vår huvudstad, behövs det lite extra pengar.

Hoppas ni andra har det bra där ni befinner er i livet för tillfället!

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ina

Åh vad roligt med jobb Felle! :D

2011-03-23 @ 11:30:38
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0