vad skall du bli när du blir stor? ska du bli som far och mor? ska du bli en boss, en försäljare eller disponent någonstans? eller kanske nöjer du dig med vilket jävla skitjobb som helst?

2011-03-17 @ 12:42:45Idag är det 280 dagar sedan vi sprang ut med studentmössan och skrek om studentens lyckliga dagar. En dag som ska vara den lyckligaste man varit med om, en dag som avslutar det gamla och påbörjar det nya. Man skriker hejdå till skollivet och välkomnar vuxenlivet. Eller? Jag sitter fortfarande hemma i mitt flickrum. Äter mamma och pappas mat. Skjutsar lillebror till hockeyträningen. Går och tränar med mamma. Missar ingenting av mina småsyskons liv. Missar allt av mitt egna.

För 365 dagar sedan satt jag med samma ångest som jag bär på idag. Vad har framtiden att ge? Framtiden blev framskjutet ett år sisådär, men nu måste jag bestämma mig. Vart befinner jag mig i höst? Senast den 15 april ska ansökningar inför hösten universitetsprogram lämnas in och man ska ha bestämt sig om framtiden.

Ni som läser som har lyckats att våga flytta, att våga börja något nytt och osäkert, hur gör man? Snälla, förklara för mig hur man gör. Hur vet man vad man vill bli?

Om 168 dagar bor jag inte längre hemma hos mamma och pappa. Det ska bli fruktansvärt skönt, samtidigt som det skrämmer mig.

Min sim Olga Leona Summersmith visste vad hon skulle arbeta som - privatdetektiv! (haha)

 

Familjen!

Min fina familj <3

<3

Haha, snygga!

Okej, mina fina föräldrar kanske jag klarar mig utan (no offense mamma! ;) ) men vad är jag utan mina underbara småsyskon?! Jag tycker att vi kan flytta ihop vi tre, det skulle bli en komplett trio. Jag skulle ta hand om er, tvätta, laga mat. Adrian skulle göra vårt liv extremt roligt med sina knasiga påhitt och Adina skulle hålla Adrian och mig nere på jorden och vara den förståndiga. Fan vad roligt vi skulle ha <3

 

Inom 29 dagar är det jag som skickar iväg min ansökan för i höst påbörjar jag min resa mot att bli något.

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: adina

vi flyttar till linköping då! älskar att jag skulle vara den förståndiga..

2011-03-17 @ 19:03:55
URL: http://ifyouleave.blogg.se/
Postat av: Felicia

men det finns inget roligt att plugga i Linköping.. haha men ja faktiskt! om jag och adrian ville ha chokladbollssmetskrig känns det som om att du först skulle tycka att det lät roligt men sen komma på att det bara är jobbigt med allt efterarbete och avstyra det hela. Eller hur? ;)

2011-03-18 @ 18:31:59
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0