Hårvana

2011-05-23 @ 12:10:53
Tänkte bara tipsa om ett schampo och en inpackning. Jag är lite smått nördig när det gäller hårprodukter, nöjer mig inte med vad som helst utan det ska vara bra och "dyrt" schampo. Därför har jag provat väldigt många olika märken, men aldrig har jag varit så nöjd som jag är den här gången.
Loreal Absolut Repair-serien är bäst och jag har använt det i cirka två veckor och märker redan skillnad på mitt hår (det blev ju även fräschare efter klippningen, men jag tycker ändå att det har blivit bättre). Jag köpte mitt set på Lyko.se, just nu har de kampanj på Loreal Absolut Repair Schampoo 500 ml och inpackning 500 ml för 349 kronor. Lätt värt tycker jag, då flaskorna även är stora. Får se hur länge de räcker, men ett tag åtminstone.
Nästa märke jag har tänkt att prova är Redken Blonde Glam Schampoo och balsam, men nu när jag är så nöjd med ovanstående märke kanske jag stannar kvar! Annars brukar jag använda mig av två olika sorters schampon samtidigt; en som passar blonda hår (vanligtvis John Frieda) och ett för skadat hår. Blondschampon (obs ej silverschampon) brukar oftast göra håret lite torrt tycker jag, men det blir en fin blond färg i håret. Därför kompletterar jag med ett schampo för skadat hår, som vanligtvis gör håret extremt lent.
Provade även silverschampo för första gången häromdagen, även det beställt från lyko.se och även det från Loreal Absolute repair. Jag har, trots att jag varit blond större delen av mitt liv, inte provat det tidigare. Snacka om att jag blev chockad när jag pumpade ut en klick, det var mörkblått nästan svart! Men det fungerade, tycker att slingorna i håret blev ljusare och även det som inte är färgat (utväxten).
Vilken lång utläggning det blev om schampon.. Tipsa gärna om andra hårprodukter i kommentarsfältet! Vad brukar ni använda?
Andra favoriter jag har är serum från Björn Axen. Extremt bra. Fungerar mot allt. Gör att håret torkar snabbare när det är blött, vilket är bra för mitt tjocka hår. Motverkar klyvna toppar (det funkar!) och gör att håret känns bättre. Lättare att frisera.
Jag har också ett torrschampo från Björn Axen som jag fick i födelsedagspresent. Det har tydligen vunnit priser och grejer, och jag har bara hunnit använda det en gång hittills men det var superbra. Man såg inte alls på håret att det var smutsigt, dessutom luktade det gott vilket torrschampon inte brukar göra.
Hårspray från John Frieda, anpassat för blonda hår. Också väldigt bra, men dyrt har jag för mig.
/Felicia
Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ina

Det där är också mitt favoritshampo och balsam. Grymma är dom! Nu provar jag ett märke som heter Aussie, också väldigt bra och lite billigare... :)

2011-05-25 @ 10:25:50
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: Felicia

Åh, Aussie skulle jag också vilja prova!

2011-05-25 @ 13:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0