Fredag 7 oktober

2011-10-07 @ 15:54:00
Jocke och Julia kommer till Vimmerby om några timmar, och det gör mig extra fredagsglad. Det kommer förmodligen bli en rätt så lugn helg, utan några speciella planer. Men det ska bli skönt. Efter denna vecka är jag rätt sliten. Lagerjobb måndag och tisdag, gjort ett delprov i rättspsykologi och börjat plugga inför tentan, städat, fixat och styrt , klippt och färgat håret samt tränat sönder mina muskler tisdag, onsdag och torsdag. Jag känner mig rätt belåten med vad jag uträttat hittills. Speciellt när det gäller butiken för det såg ut som någon sprängt en bomb där när jag öppnade i onsdags. Alla kläder från butiken i Borgholm hade kommit och jag ville mest dö när jag såg alla skokartonger, kartonger, lådor, förpackningar och fullproppade klädstänger. Det tog mig två dar att få lite ordning men nu är det iaf kläder i butiken vill jag lova. KOM OCH KÖP, KOM OCH KÖP!

Det får mig att tänka på Barcelona för ett år sedan. När jag jobbade som telefonförsäljare, usch jag spyr. Däremot saknar jag den där spänningskänslan jag hade i några månader. För exakt ett år sedan bodde jag med tre främlingar i en lägenhet på Sant vicence i Raval, det var lärorikt. Jag lärde mig att resa ensam, laga mat, sälja bredband och sånt där skoj. Men nu ska jag inte vara nostalgisk mer för jag trivs i min tvåa med syrran, med mitt jobb och med min bästaste pojkvän som jag flyttar ihop med om några månader. Det var det. Ha't bra!



Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0